Kallt väder och konsumentförtroende ökade semesterförsäljningen i Philly och nationen

Kallt väder och konsumentförtroende ökade semesterförsäljningen i Philly och nationen

Rapporten visade att vädret gav köpare att spendera mer tid i varma köpcentrum. Återförsäljare löstes också massor av vinterutrustning som för två år sedan och i viss utsträckning förra året kunde de inte ge bort med tanke på de ovärderliga varma temperaturerna.

Fall i punkt: I rapportutsikterna för januari 2018 ökade försäljningsomsättningen med 42 procent i Philadelphia jämfört med förra året. Rapporten uppskattade stöten skulle kunna innebära cirka 200 miljoner dollar i ytterligare boot-försäljning för östkusten ensam.

fortsätta att föreslå att semesterperioden 2017 var en framgång, säger John Harmon, analytiker för Fung, som talar i ett webinar på rapporten. kände sig mer självsäker och hade mer pengar att spendera, e-handel överträffade, och kalendern och vädret var gynnsamma.

Några viktiga resultat:

E-handelsförsäljningen, som leds av Amazon, var 18,1 Gå Ner ett Kilo I Veckan procent för semesterperioden, 1 november till 24 december, jämfört med Gå Ner I Vikt På En Vecka förra året, vilket överträffade den totala försäljningsökningen på 4,9 procent, enligt Mastercard SpendingPulse.

De bästa utförarna var övergripande hemprodukter, inklusive elektronik, apparater, möbler och inredning. Även varuhus och kläder såg måttliga vinster, vilket är anmärkningsvärt med tanke på många butiker.

I butikstrafik ökade 20 procent under året på Super Saturday, December 23, enligt ShopperTrak.

Djupa rabatter var vanliga vid köpcentra igen i år.

Återförsäljare gynnades av att ha en extra helhelg före jul och en extra shoppingdag mellan Thanksgiving och jul jämfört med förra året.

De bästa shoppingdagarna tenderade att vara kalla men torra. Topp 5 affärsdagar som är nationellt baserade på trafik var: fredag ​​den 22 december; Svart fredag, nov 24; Super lördag, 23 dec; Lördag den 9 december; och torsdag den 21 december.

Evan Gold, vice vd för Global Services Planalytics, sa att vädret spelade en stor roll i år.

i november och december var kallare och torrare än föregående år, särskilt i öst, vilket bidrog till att öka butikstrafiken, sa Gold. varför vi ser ett stort hopp i försäljningen av rockar, stövlar, halsdukar, hattar och handskar.

Vädersdriven vinterslitageförsäljning ökade med 2 procent nationellt i december 2017 jämfört med året innan, enligt rapporten. I New Orleans var det 14 procent och New York såg en ökning med 7 procent.

På samma sätt ökade försäljningen av snöblåsare med 16 procent i Boston året över året.

PREIT-talskonsten Heather Crowell sa torsdagen att trafiken i den sista veckan före jul var över 16 procent vid Cherry Hill Mall jämfört med föregående år, och den Gå Ner I Vikt På En Vecka övergripande trafiken var uppe på Cherry Hill för semesterhoppsäsongen genom julafton.

gjort upp för några snöiga lördagar i regionen med en riktigt bra Super Saturday, sa Crowell. Alla våra fastigheter fortsatte Super Saturday till rank nr 2 för trafik bakom Black Friday.

Simon, som äger King of Prussia Mall samt utomhus Gloucester Premium Outlets i Blackwood och Philadelphia Premium Outlets i Limerick, hakade liknande vinster.

Jul var på ett år, var mer tid att shoppa hela helgen, säger Christine Glasser, chef för affärs- och marknadsutveckling på Gloucester Premium Outlets. Antalet shoppare vi såg under de två dagarna före jul var nära vårt svarta

John Ferreira, chef på Lehigh Valley Mall i Whitehall, Pa., Sa att hans köpcentrum var upptagen, särskilt under de senaste fem dagarna före jul, liksom efter jul från 26 december till nyårsafton.

Ökningen i trafiken berodde på inlösen av kort med kort och våra återförsäljare efter semesterförsäljning. Vidare fanns det många besökare utanför området som besökte familjen och på grund av mycket kalla temperaturer blev Valley Mall inuti destinationen.